En Pitu en va plantejar un problema una gàbia i un ocell en un full blanc, la gàbia a la part superior i l’ocell a la part inferior del full. El problema consistia en introduir l’ocell dins de la gàbia sense retallar ni dibuixar. La sol·lució consistia en construir una joguina òptica anomenada Traumatrop. també vam veure altres joguines òptiques que simulaven moviment. Aquestes joguines són els avanpassats de la televisió i el cinema: el cinema necessita 24 fotogrames per segon per aparentar moviment mentre que la televisió 25.Altres joguines com el folioscop, que consisteix en munt d’imatges seguides que passades de pressa semblen que tinguin moviment.
També hem parlat de la retenció retiniana ,qué passa quan mires un florescent durant deu segons? Doncs que si després mires una paret blanca veuràs la imatge del florescent negre, el seu negatiu.
Vam parlar de la importància que els nens tinguin accés i l’oportunitat de fer servir la càmara de fotografiar, de vídeo com a treball d’interpretació de la realitat per mesurar distàncies i conèixer les perspectives.
Fer ràdio a l’escola, és una eina que permet treballar la llengua oral i el sentit cooperatiu.
PLUTO
Hem vist uns dibuixos d’aquest simpàtic i innocent personatge i dels seus amics.
Hem fet una lectura del que succeeix a primera vista i després l’hem fet més acuradament i ens hem adonat que el missatge que transmet no és ni tant innocent ni tant ingenu com pot semblar.
Descobrim un conflicte entre el be i el mal, la gelosia entre en Pluto i el gatet i d’altres aspectes morals i polítics que mereixen una reflexió
"EL CURT" 655.5555.007
dijous, 24 d’abril del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada